Glædelig Påske og Glædelig Nyhed // Mar 27, 2015

Kære medarbejder, kære ven.

I denne påskehilsen har jeg lyst til at fortælle fra mit besøg i Grønland sidste weekend.

Deroppe har jeg nemlig lige set, hvordan påskebudskabet kan forandre et menneskes liv.


Siden Frelsens Hær startede i Nuuk for snart 3 år siden, har løjtnanterne Petura og Magnus Haraldsen skabt kontakt til godt 100 mennesker, som regelmæssigt kommer i Cafe William, til natkirken, eller til bibeltimen og andagter.

I efteråret 2014 besøgte jeg Cafe William for første gang. Når jeg nu kom tilbage, så jeg en tydelig forandring hos flere af de, som kommer.

Jeg sagde til en af dem: "Hvor er det dejligt at se, at du har det så meget bedre", hvortil Peter - vores sidst indviede civile medlem svarede, mens han pegede på sit hjerte: "Tomheden herinde er blevet fyldt op".

Pianisten Levi har været ædru i snart 6 måneder og fik for nyligt en ny grønlandsk bibel.

Abraham og en anden hyppig gæst aflagde sine vidnesbyrd og fortalte om troen, de havde fundet på Jesus. Flere bad højt i møderne. Det er sjovt, hvordan disse næsten alle har bibelske navne!!

Det livsforvandlende frelsesbudskab, som vi skal høre igen i påskeugen, har vist sin magt også i Nuuk.


Fra korpslokalet i Nuuk

" Ordet om korset er en Guds kraft til frelse for enhver som tror"

Med på turen til Grønland var også ægteparret James og Carolyn Knaggs, som er ledere for Frelsens Hær i USA West med hovedsæde i Los Angeles.
USA West er vore missionspartnere. De støttede opstarten i Grønland økonomisk. I tillæg kender de løjtnant Martin M. Jensen, fordi han er uddannet i Los Angeles og nu har sit første tjenesteår som løjtnant i Nuuk.

Under besøget fik vi den store og dejlige overraskelse, at Frelsens Hær i USA West vil donere et hus til en værdi af rundt 2,7 millioner kr. til Frelsens Hærs arbejde i Nuuk.
Vi bor ellers til leje. Dermed kan vi nu rigtig slå rod i byen og samtidig frigøre lejeudgifterne fra vores meget pressede budget.
I tillæg vil de støtte et projekt i korpset Nuuk med et beløb op til kr. 100.000, og de vil hjælpe med at skabe You Tube og DVD clip fra Frelsens Hærs arbejde både i Grønland og Danmark.
Vi er vore missionspartnere dybt taknemmelige for deres rundhåndede gave. Det vil give endnu flere anledning til at opleve påskens forvandlede virkelighed.

Kristus er opstanden - Ja Han lever og virker i menneskers liv i dag.

Det budskab kan snart fortælles i Frelsens Hærs eget hus i Grønland.

I café William deroppe spiller de daglig den CD, som oberst Michael Marvell indspillede til gavn for arbejdet i Grønland. Det var bevægende at høre den spillet deroppe, så kort tid efter han uventet blev forfremmet til herligheden. Du kan fortsat indsætte penge som tak for den gratis CD på reg. 4183, kontonr. 7001568 (husk at mærke indbetalingen "Grønland").

Michael Marvell synger om Streets of London, og de mange menneskeskæbner, som kæmper sig igennem tilværelsen som hjemløse og udstødte.
Mange af gæsterne i Café William har samme daglige overlevelseskamp. Derfor er det ekstra stærkt at se, at budskabet om frelse og genoprettelse virker i dag.

Påskemorgen slukker sorgen
Slukker sorgen til evig tid.
Den har os givet lyset og livet
Lyset og livet til dagning blid.

Redningsmanden er opstanden
Er opstanden i morgen gry.
Helvede græder, himlen sig glæder
Himlen sig glæder ved lovsang ny.

Glædelig Påske

Kærlig tanke
Hannelise Tvedt
Landsleder, oberst
Frelsens Hær
Danmark og Grønland




 


Kommende arrangementer

d. 27. Apr

Sangerstævne


d. 04. May

Bønnedag i Esbjerg


d. 07. til 09. May 2019

Løjtnantskursus


d. 11. May

NUR


d. 25. May

Legoland



 

 

Frelsens Hær | Informationsafdelingen | Frederiksberg Allé 9 | 1621 København V | Tlf: 3331 4192 | post@den.salvationarmy.org | Privatlivspolitik